Falck privatlivspolitik

Falck Healthcares behandling af personoplysninger i forbindelse med tredjeparter

I forbindelse med samarbejdet mellem dig/den virksomhed, du repræsenterer, og Falck Healthcare A/S ”Falck” indsamler og behandler Falck, som dataansvarlig, visse personoplysninger om dig. I denne privatlivspolitik beskriver vi behandlingen, brugen og videregivelsen af dine personoplysninger.

Denne privatlivspolitik gælder ikke dig, som er klient hos Falck, da du som klient er dækket af den privatlivspolitik, som dækker den ydelse, som benyttes hos Falck. Se mere på www.falckhealthcare.dk/om-os/privatlivspolitik/.

Privatlivspolitikken dækker følgende persongrupper:

  • Ikke-kunder: Hvis du er i kontakt med Falck uden at være kunde, kan Falck opbevare oplysninger om dig, alt efter hvilken kommunikationsform der benyttes. Dette kan f.eks. være i tilfælde af, at du sender en e-mail til Falck eller på anden måde er i e-mail-dialog med Falck, kontakter Falck via en online formular eller ringer til Falck.
  • Kunder: Herunder kontaktpersoner som repræsenterer kunden (herunder også privatpersoner, som tegner børne- og/eller samlever-/ægtefælledækning). 
  • Samarbejdspartnere og leverandører (f.eks. forsikringsmæglere m.v.).
  • Ansatte i Falck: I sammenhænge, som ikke er relateret til deres ansættelse i Falck, f.eks. opslag på LinkedIn.

1. Hvorfor behandler Falck dine personoplysninger i forbindelse med kundekontakt?

Som et led i kontakten med Falck, f.eks. ved indgåelse af kontrakter eller ved levering af ydelser til Falck, vil Falck af forskellige årsager behandle personoplysninger om dig. Her kan du se, på hvilken baggrund og til hvilke formål Falck vil behandle dine data:

  1. Administere vores relation til dig, f.eks. i vores kundesystem og udføre forberedende aktiviteter eller for at efterleve en eksisterende kontrakt.  
  2. Pleje relationen til den virksomhed, som du repræsenterer.  
  3. Nyhedsbreve.
  4. Understøtte muligheden for, at I som kunde selv kan administrere ”til- og afmelding” af dækkede på jeres ordning hos Falck samt rekvirere udvalgte ydelser på vegne af medarbejdere.
  5. Indlæg/posts på Falcks officielle LinkedIn profiler, undervisningsvideoer m.v.
  6. LinkedIn Sales Navigator.
  7. Hvor relevant, for at overholde lovmæssige forpligtelser som f.eks.:    
    1. For at sikre kvaliteten og IT-sikkerheden omkring Falcks processer og applikationer.  
    2. For at overholde vores forpligtelser og dine rettigheder i henhold til persondataretten, herunder GDPR.    
    3. For at vi kan forsvare eller bevise et retskrav.

2. Hvilke personoplysninger behandler Falck om dig?

Falck behandler udelukkende de personoplysninger om dig, som er nødvendige for at opfylde de formål, som er beskrevet i punkt 1 i denne privatlivspolitik. Disse personoplysninger kan, i det omfang det er relevant for netop din ydelse, omfatte følgende oplysningskategorier:

  1. Navn
  2. Kontaktinformationer, som f.eks. telefonnummer, e-mail m.m.
  3. Jobtitel og arbejdssted
  4. Betalingsoplysninger

3. På hvilke grundlag og hvor længe behandler Falck dine personoplysninger?

For at Falck må behandle dine personoplysninger til de under punkt 1 beskrevne formål, skal Falck have et lovgrundlag at basere behandlingen på. Relevante lovgrundlag for behandling af personoplysningerne findes i EU’s persondataforordning (’GDPR’) samt i den danske databeskyttelseslov.

Falck skal desuden fastlægge, hvor længe det er legitimt og proportionelt at opbevare dine personoplysninger, således at det sikres, at dine personoplysninger aldrig opbevares hos Falck længere end det er nødvendigt for at opfylde behandlingens oprindelige formål.

I henhold til GDPR benytter Falck følgende lovgrundlag til at behandle dine personoplysninger:

  1. Samtykke art. 6(1)(a)
  2. Kontraktopfyldelse art. 6(1)(b)
  3. Legitim interesse, art. 6(1)(f)

De nationale lovgivninger, som Falcks behandling af dine personoplysninger finder grundlag i ved behandlingen og opbevaringen, er:

  1. Forældelsesloven
  2. Databeskyttelsesloven

Falck vil behandle dine personoplysninger i forskellige tidsperioder, alt efter hvilket lovgrundlag der danner baggrund for behandlingen. Denne periode vil variere afhængig af formålet.

4. Automatiske, individuelle beslutninger

Dine personoplysninger behandles ikke til brug for automatiseret individuel beslutningstagning eller profilering.

5. Hvem deler Falck dine oplysninger med?

Falck vil, i det omfang det er nødvendigt, dele oplysninger om dig til en række modtagere (’tredjeparter’) for at være i stand til at tilbyde dig en ydelse på baggrund af de formål, der er specificeret under punkt 1. Disse tredjeparter vil være selvstændige dataansvarlige ift. deres behandling af dine personoplysninger.

De tredjeparter, vi deler dine personoplysninger med, er:

  1. Falck Danmark A/S

Ud over disse tredjeparter vil Falck også dele dine personoplysninger med en række leverandører (’databehandlere’), som vil behandle dine personoplysninger på baggrund af instruks fra Falck. Disse databehandlere er primært beliggende inden for EU/EØS, men der kan forekomme overførsel til lande udenfor EU/EØS (’tredjelande’), som f.eks. Indien og USA, da Falck benytter IT-services med supportfunktioner i disse lande. I tilfælde hvor der er sket en overførsel af dine personoplysninger til tredjelande, vil du kunne se på hvilket grundlag en sådan overførsel finder sted i tabellen under ”læs uddybende om Falck deling af dine personoplysninger”.

6. Dine rettigheder

I forbindelse med Falcks behandling af dine personoplysninger har du visse rettigheder, som du kan benytte dig af, såfremt du ønsker dette. Du har bl.a. ret til:

  • indsigt i og kopi af de personoplysninger, som Falck behandler om dig
  • inden for lovens rammer, at bede Falck slette de personoplysninger, som Falck behandler om dig
  • berigtigelse af ukorrekte eller ufuldstændige personoplysninger om dig
  • inden for lovens rammer at begrænse Falcks behandling af personoplysninger om dig
  • dataportabilitet
  • at gøre indsigelse mod Falcks behandling af dine personoplysninger

Du kan udøve dine rettigheder ved at kontakte Falck via de kontaktoplysninger, som du finder under punkt 7 ”Kontaktdetaljer”.

Ud over ovennævnte rettigheder har du desuden ret til at indgive en klage over Falcks behandling af dine personoplysninger til det nationale datatilsyn i Danmark, ’Datatilsynet’.

7. Kontaktdetaljer

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, eller hvis du ønsker at udøve dine rettigheder i henhold til gældende lovgivning, som beskrevet ovenfor i punkt 6, skal du rette henvendelse til FHC salgssupport på mail: salg@falckhealthcare.dk.

Du kan også kontakte Falcks databeskyttelsesrådgiver ved at sende en e-mail til dpo@falck.com.

Falck Healthcare A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København SV
Danmark

8. Versionshistorik

Når der sker ændringer i processerne relateret til behandlingen af personoplysninger i forbindelse med trejdeparter, bliver denne privatlivspolitik opdateret i overensstemmelse dermed. Versionsstyringen for nærværende privatlivspolitik fremgår herunder.

Din version af privatlivspolitikken vil altid være den senest opdaterede.