1. Hvorfor behandler Falck dine personoplysninger i forbindelse med Falck Sundhedshjælp?
For at kunne tilbyde dig Falck Sundhedshjælp, vil Falck, af forskellige årsager, behandle personoplysninger om dig. Her kan du se, på hvilken baggrund og til hvilke formål, Falck vil behandle dine data:
- Oprettelse, administration og booking - herunder fremsendelse af f.eks. bookingbekræftelser pr. SMS og/eller mail.
- Modtagelse og indhentning af oplysninger internt, såvel som eksternt, i forbindelse med sagsbehandling.
- Undersøgelse, diagnosticering og behandling af dig – online/telefonisk såvel som fysisk konsultation hos Falcks egne sundhedsfaglige behandlere.
- Videregivelse til eksterne samarbejdspartner i forbindelse med levering af ydelser.
- Optagelse af telefonsamtaler ved henvendelse til vores rådgivningscenter Health Advisory Center.
- Sikre dig mulighed for online administration af dine bookinger.
- Ved din accept, indhentning og videregivelse af oplysninger om din sag/behandling til dit forsikringsselskab mv.
- Tilfredsheds- og effektmålinger.
- Anonymisering i forbindelse med rapportering og kvalitetssikring.
- Fakturering
- Hvor relevant, for at overholde lovmæssige forpligtelser som f.eks.:
- For at sikre kvaliteten og IT-sikkerheden omkring Falcks processer og applikationer.
- For at overholde vores forpligtelser og dine rettigheder i henhold til persondataretten, herunder GDPR.
- For at vi kan forsvare eller bevise et retskrav.
- For at overholde vores forpligtelser i henhold til dansk sundhedslovgivning, herunder sundhedsloven, autorisationsloven og journalføringsbekendtgørelsen.