Kundeforløb

Psykolog

Herunder kan du blive klogere på, hvordan et samleforløb hos en af vores psykologer vil foregå. 

Ved behov for psykologhjælp skal du først anmode om psykologisk rådgivning.

Har du Falck Sundhedshjælp, Falck Sundhedshjælp Basis eller Falck Sundhedshjælp Mental, gør du dette inde på vores selvbetjeningsplatform her. Udfyld formularen og send den afsted til os. Der er ikke krav om lægehenvisning.

Efterfølgende vil du få en bekræftelsesmail fra os, der bekræfter, at vi har modtaget din anmodning. Du vil få svar på din anmodning inden for 48 timer. Det gælder uanset, om din anmodning bliver afvist eller godkendt.

Mangler vi oplysninger fra dig for at kunne vurdere din anmodning, kontakter vi dig enten på telefon eller mail.

Bliver din anmodning godkendt, vil du hurtigst muligt blive kontaktet af en af vores medarbejdere, så I sammen kan finde den rette psykolog til dine behov og booke tid til psykologisk rådgivning.

Hvordan foregår forløbet?

Antallet af samtaler er behovsbestemt, og psykologen vil lave en vurdering af behovet ud fra den givne problematik.

Til den første samtale vil du og psykologen have en dialog, så psykologen kan få en forståelse af din problematik og sørge for, at du får den rette hjælp og en god og tryg start på samtaleforløbet. Samtidig afstemmer du og psykologen, hvad forventningerne er, og hvad du ønsker, at få ud af forløbet.

Tilgangen tilpasses undervejs i samtalerne, så I kan få talt om problematikken bedst muligt.

Forløbet afsluttes, når der er opnået tilpas fremgang og mestring i relation til problemet.

Skulle du efter et endt forløb få behov for psykologisk rådgivning igen, skal du oprette en ny sag. Har du Falck Sundhedshjælp, Falck Sundhedshjælp Basis eller Falck Sundhedshjælp Mental, skal du sende en ny anmodning om psykologisk rådgivning på vores selvbetjeningsplatform her, og dernæst afvente godkendelse herpå.

Vil du vide mere om, hvad vores psykologer kan hjælpe dig med?

Du kan læse mere om, hvad vores psykologer kan hjælpe dig med, her.

Tilbage til kundeforløb