Kundeforløb

Osteopat

Herunder kan du blive klogere på, hvordan et behandlingsforløb hos en af vores osteopater vil foregå. 

Ved behov for behandling og rådgivning af en osteopat skal du først anmode om fysisk behandling.

Har du Falck Sundhedshjælp eller Falck Sundhedshjælp Basis, gør du dette inde på vores selvbetjeningsplatform her. Udfyld formularen og send den afsted til os. Der er ikke krav om lægehenvisning.

Efterfølgende vil du få en bekræftelsesmail fra os, der bekræfter, at vi har modtaget din anmodning. Du vil få svar på din anmodning inden for 48 timer. Det gælder uanset, om din anmodning bliver afvist eller godkendt. Mangler vi oplysninger fra dig for at kunne vurdere din anmodning, kontakter vi dig enten på telefon eller mail.

Får du besked om, at din anmodning er blevet godkendt, vil du modtage en ny særskilt mail med en guide samt login-oplysninger og et link til vores online bookingsystem, hvor du selv kan booke tid til behandling.

Hvordan foregår forløbet?

Antallet af behandlinger er behovsbestemt, og osteopaten vil lave en vurdering af behovet ud fra den givne problematik. Husk til alle behandlinger at iføre dig løstsiddende tøj, så osteopaten let kan få adgang til den del af kroppen, der skal behandles. Husk også at medbringe eget håndklæde af hygiejnemæssige årsager.

Til den første behandling laver osteopaten en grundig undersøgelse for at få en forståelse af din problematik, herunder også sammenhængen mellem dine muskler, led, nervesystem og organer. Du og behandleren vil også have en samtale for at forventningsafstemme og sikre, at du får den rette hjælp og en god og tryg start på behandlingsforløbet.

Herfra går behandlingsforløbet i gang, og der skræddersyes en behandlingsplan til dig og dine behov.

Under behandlingsforløbet kan du forvente at blive instrueret i øvelser, som du med fordel kan lave derhjemme som en del af forløbet. På denne måde kan du også selv gøre en indsats for hurtigt at blive smertefri og komme tilbage til din normale dagligdag.

Forløbet afsluttes, når du har oplevet fremgang og/eller er smertefri, og osteopaten vurderer, at behandlingsmålene er nået.

Skulle du efter et endt forløb få behov for behandling af en osteopat igen, skal du oprette en ny sag. Har du Falck Sundhedshjælp eller Falck Sundhedshjælp Basis skal du sende en ny anmodning om fysisk behandling på vores selvbetjeningsplatform her, og dernæst afvente godkendelse herpå.

Vil du vide mere om, hvad vores osteopater kan hjælpe dig med?

Du kan læse mere om, hvilke problematikker vores ostepater kan hjælpe dig med, her.

Tilbage til kundeforløb