Træning

Tryg og Team Danmark har et partnerskab for Team Danmarks atleter, og det kommer også dig til gavn som kunde i Tryg.

Stor erfaring med træning
Team Danmark har stor erfaring med træning på alle niveauer, hvad enten det er en ny start på et fysisk liv eller topatleter.
Deres eksperter har udarbejdet en række programmer på løb, cykling, svømning og stavgang, og dem kan du få glæde af her.

Start op uden skader
Programmerne giver dig gode råd om hvordan du kan starte op uden at få skader eller hvordan du bliver bedre hvis du allerede er i gang.
Har du fx løbeskader, kan du med fordel begynde at cykle, og bruge programmet til at komme ordentligt i gang. Trænger du til en ny udfordring, kan du skifte til en ny motionsform, og blive udfordret igen.

Træningsprogrammer
Herunder finder du træningsprogrammer til at cykle, løbe, svømme og dyrke stavgang.
Der følger en masse gevinster med, når du er fysisk aktiv:

• Du forbedrer dit kredsløb.

• Du forbedrer din lunge/hjertefunktion.

• Du øger din styrke og muskelmasse.

• Du får stærkere knogler.

• Du får en mere smidig krop.

• Du kommer dig lettere over skader.

Sportsskader


Sport og skader følges ad, men du har mulighed for at gøre meget for at undgå skaderne. Du får derfor denne e-bog omkring de forskellige skadestyper der kan ske, og hvordan du kan behandle og forebygge dem.
Du kan læse om:

1. Akutte skade

2. Overbelastningsskade

3. Forebyggelse af skader



Ikke alle skadestyper medfører træningsstop. Har du fået en overbelastningsskade efter løb, kan du overveje svømning eller cykling, mens du langsomt arbejder med overbelastningsskaden. Du kan benytte programmerne herover som inspiration til en alternativ træningsform, når du har en skade.

Rigtig god fornøjelse med din træning!

Læs mere forebyggelse af sportsskader