Coronavirus / COVID-19

Nye tiltag mod Corona

Vi i Falck Healthcare efterlever regeringens tiltag mod coronavirus/COVID-19.  Her på siden kan du finde relevante oplysninger og de seneste opdateringer omkring håndtering af behandlingsforløb hos os.

 

Fysiske behandlinger (fysioterapi, kiropraktik, massage, zoneterapi m.fl.)
Vi sidder klar ved telefonen for at hjælpe dig. Du har som kunde mulighed for at få online videokonsultationer med en af vores fysioterapeuter eller råd og vejledning til indretning af hjemmearbejdspladsen, træningsøvelser m.m. Læs mere om online videokonsultation HER.

Vi kan desværre ikke tilbyde behandlinger ved fysisk fremmøde, indtil sundhedsmyndighederne åbner op for dette (tidligst 26. april ). Vi følger dog sundhedsmyndighedernes udmeldinger tæt og åbner op tidligere, hvis der bliver mulighed for det.

I kritiske tilfælde kan der igangsættes fysisk behandling hos enten en fysioterapeut eller en kiropraktor. Det sker efter dialog med en vores fysioterapeuter.

Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 70 20 85 72 (eller det telefonnummer, du plejer at ringe på) mandag til fredag i tidsrummet 8.00 til 16.00.

Akut psykologisk krisehjælp
Psykologisk krisehjælp påvirkes ikke af de seneste tiltag for at forhindre spredningen af coronavirus/COVID-19.

Du kan fortsat ringe på tlf. 70 10 20 12, hvis du har brug for akut psykologisk krisehjælp.

Psykologiske behandlinger (til fx stress)
Behandlingerne gennemføres telefonisk eller digitalt. Hvis du ikke ønsker at benytte dig af denne mulighed, udskydes din behandling indtil sundhedsmyndighederne ændrer retningslinjerne i forhold til coronavirus/COVID-19.

Det er fortsat muligt at starte nye forløb op. Du kan ringe på tlf. 70 10 20 12 eller læse mere om digital behandling HER.

Helbredsundersøgelser
Bookede Lægeundersøgelser og Sundhedstjek aflyses indtil sundhedsmyndighederne ændrer retningslinjerne i forhold til coronavirus/COVID-19. Vi kontakter dig for at aftale en ny tid.

Hurtig Diagnose
Du er stadig velkommen til at kontakte os på tlf. 70 20 00 39. Vi arbejder i øjeblikket på at danne et overblik over, hvilke konsekvenser de seneste tiltag vil have på de øvrige behandlingsmuligheder i sundhedsvæsenet, herunder også på privathospitaler.

På grund af det store pres på sundhedsvæsenet, må det forventes, at forløbene kan tage længere tid eller at udredning mv. må udskydes.

Hotlines
Vores sundhedshotlines er ikke påvirkede og opererer som de plejer.

Få mere viden

Digitale behandlingstilbud

30-03-2020
Vi tilbyder nu digital behandling på nogle områder. Se hvilke og find kontaktoplysninger her.
Læs mere...

Seneste nyt fra myndighederne

25-03-2020
​Overblik over de seneste nyheder og anvisninger om coronavirus/covid-19 fra de danske myndigheder.
Læs mere...

Ikke-kritisk behandling – hvad er det? Og hvad gør jeg?

25-03-2020
Sundhedsstyrelsen har meldt ud, at al ikke-kritisk behandling skal udskydes. Her er dét, du skal gøre som fysioterapeut.
Læs mere...

Ofte stillede spørgsmål om forlængelsen af tiltag

25-03-2020
Oftest stillede spørgsmål og svar fra Rigspolitiet om betydningen af regeringens tiltag.
Læs mere...

Få gode råd og tips

25-03-2020
På LinkedIn kan du finde gode råd til at arbejde hjemme, daglig træning og meget mere. 
Læs mere...